2011. augusztus 11., csütörtök

A kiválóság hat alapelve


Ez a könyv olyan kis- és középvállalkozások vezetőinek, tulajdonosaiknak szól, amelyek jellemzően 20-200 embert alkalmaznak. Sokszor a tevékenységi helyükön kívül nem is ismerik ezeket a vállalkozásokat, de mégis ők alkotják a gazdaság gerincét. Ezeknek a vállalkozásoknak sokszor ugyanzokkal a kihívásokkal kell szembenézniük, mint a nagyoknak, de a legyőzésükre nincs sok embert foglalkoztató stratégiai, HR osztályuk és nagy informatikai apparátusuk. Ez a könyv azon vezetőknek szól, akik arra vágynak, hogy tartósan növeljék a jelenlegi sikereiket. A Hat Alapelv módszertana az ilyen vállalkozásoknak szól, egyszerűen átvehető és alkalmazható stratégiát dolgoztak ki a szerzővel együttműködő csapat, hogy a vállalkozásból vállalat legyen. Tartósan, jól teljesítő vállalatot nem könnyű létrehozni, a Hat Alapelv erre ad rendzsert. A Hat Alapelv integrálja azokat a vállalatfejlesztési módszereket, amelyekkel a szerveztek kialakítják céljaikat és meg is valósítják azokat, ez struktúrát ad a vállalat vezetéséhez nélkülözhetetlen folyamatoknak, miközben leegyszerűsíti azokat.
1. Döntsük el, mi fontos!
2. Jelőljünk ki célokat!
3. Hangoljuk össze a rendszereket!
4. A tervek megvalósítása.
5. Fejlődjünk folyamatosan!
6. Lépjünk hátra!
Ezt a könyvet ellentétben a legtöbb üzleti sikerkönyvvel nem nagyvállalatokra összpontosít, hanem kimondottan a kis- és középvállalkozásokra. A könyv másik nagy előnye, hogy bőségesen találunk példákat a könyvben, mert az író nem az elméletre összpontosít, hanem a megvalósításra.
A szerző Gary Harpst, a saját vállalkozása élén 20 évet töltött el, míg végül felvásárolta a Microsoft. Így ő gyakorlati oldalról szembesült azzal, hogy milyen nehéz egy néhány fős vállalkozásból olyan vállalatot építeni, emly képes a cégvezető operatív részvétele nélkül működni.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése